top of page

Kurumsal Kokulandırma Nedir?

Güncelleme tarihi: 21 Tem 2022

Tüketimi arttırmak, rahatlama ve mutluluk etkisi oluşturmak ya da anımsatmayı arttırmak gibi ihtiyaçlar olabilir. Müşterilere karşı verilmek istenilen mesajdan yola çıkılarak işletmenin hedef kitlesine yönelik anketler düzenlenir. Ziyaretçilerin karakteristik özelliklerine göre verilen cevaplar toplanır ve koku uzmanları tarafından o işletme için özel koku oluşturma projesi hayata geçirilir.

Günümüzde artan rekabet koşulları içerisinde kurumsal koku yönetimi ve seçimi yapan işletmelerin pazarda farklılaştıklarını ve her daim rakiplerinden bir adım önde oldukları görülmektedir. Koku ile markalaşma, kokunun evrende yayılmasından çok daha fazlasıdır.


Bir mekâna girdiğimizde ilk farkına vardığımız mekânın kokusudur. O mekâna yönelik olumlu ya da olumsuz ilk izlenimimizi bu şekilde oluştururuz. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki, bir kişi iyi bir izlenim edindiğinde o mekânda kalış süresi yüzde 20 uzar, bu da yüzde 70 daha fazla satış yapma ihtimalinin oluşturduğunu gösterir.



38 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page